K-7

Větroň K-7 navrhl v roce 1957 konstruktér Rudolf Kaiser. Rozhodl se spojit výhody dřevěnného křídla a trupu s kovovou příhradovou konstrukcí potaženou plátnem, který se v provozu osvědčil jako velmi robustní. Celkem vzniklo u firmy Alexander Schleicher v Německu přes 500 těchto cvičných větroňů.

Letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Typ se vyznačuje dvoudílným překrytem, díky němuž je zejména z předního sedadla výborný výhled. Pevný hlavní podvozek doplňuje ostuhové kolečko a další pod přídí, které usnadňuje udržování směru při vzletu. Větroň má aerovlekový závěs v přídi a navijákový pod trupem.

"Káčko" je nejenom u nás intenzívně využíváno pro základní výcvik létaní na větroních.

Technická data
rozpětí 16 m
délka 8,15 m
nosná plocha 17,5 m²
max. vzletová hmotnost 480 kg
max. přípustná rychlost 170 km/h
max. klouzavost 1:27
k-7 k-7